Autoservis

Zakládáme si na tom, že na rozdíl od velkých autoservisů přistupujeme ke každému zákazníkovi a jeho vozu individuálně. Právě díky osobnímu přístupu Vám můžeme zaručit:

  • Aktivní objektivní péči
  • Trvalou péči o Váš vůz
  • Odpovědné jednání

Brzda je jednou z podstatných částí, bez které by se žádný vůz neobešel. Když brzdy selžou, většinou mívá tato situace tragický konec, neboť bez funkčních brzd se vůz stává při vyšší rychlosti takřka neovladatelným. Navštivte AutoMontec Motorsport a nechte si opravit nebo zkontrolovat brzdy či brzdové kotouče na svém voze.

Brzdy u automobilů, ale i u jiných pohybujících se předmětů, slouží ke zpomalení rychlosti nebo k udržení předmětu v klidu. Kinetická energie, která při brzdění vzniká, se vždy mění v teplo, a proto se díky častému brzdění opotřebovávají brzdové kotouče a proto je dobré jim věnovat pravidelnou pozornost.

Již v autoškole jsme se učili, že brzdy dělíme na bubnové a kotoučové. Zatímco druhé zmíněné, kotoučové, se používají nejčastěji a jedná se o nejvíce rozšířený systém brzd, bubnové jsou pomalu na ústupu.

Základní rozdělení brzd:

  • Kotoučové – brzdové čelisti svírají brzdový kotouč umístěným na brzděné hřídeli. Tato metoda je vysoce moderní a používaná na celém světě. Kotoučové brzdy jsou oproti bubnovým brzdám výrazně lehčí, výkonnější a lépe se chladí. Na druhou stranu jsou dražší a náchylnější na poruchy vzniklé znečištěním. Proto se používají u většiny levnějších aut jen na přední nápravě.
  • Bubnové – tato metoda brzd byla nejpoužívanější ve 20. století. Brzdové elementy působí na vnitřní povrch válcové plochy tělesa (bubnu), spojeného s brzděnou součástí. Oproti kotoučovým brzdám mají brzdy bubnové delší životnost obložení. V dnešní době jsou tyto brzdy především využívány u zemědělských i jiných strojů, pracujících v těžkých podmínkách, a to především díky své odolnosti proti nečistotám.

Výměna brzd a brzdových kotoučů

Výměna brzdových kotoučů je nutná především tehdy, když je opotřebení větší než povoluje výrobce vozidla. Opotřebení zjistíte jednoduše měřením tloušťky činné plochy brzdového kotouče a porovnáním s tabulkovými hodnotami nového kotouče. Minimální tloušťka je zpravidla vyražena nebo odlita i na hraně kotouče. Dále se brzdy mění při objevení prasklin nebo trhlin, případně při vylomení části brzdového kotouče. 

AutoMontec Motorsport nabízí pro Váš vůz: 

  • Odbornou montáž brzd na vozidlech všech Evropských, Japonských i Korejských značek
  • Brzdové obložení, brzdové destičky, čelisti a kotouče Ferodo, Brembo, ATE, ICER, FEBI pro všechny osobní a dodávkové automobily
  • Brzdové destičky a čelisti Ferodo pro motocykly všech značek
  • Opravy brzdového vedení
  • Posilovače brzd
  • Spojky LUK, VALEO, SACHS
  • Zapalovací a žhavicí svíčky NGK, BOSCH, BRISK
  • Drážkové a rozvodové řemeny CONTITECH a klínové řemeny ROULUNDS
  • Napínací a vodicí kladky INA, GATES, SKF, FEBI
  • Vzduchové, olejové a palivové filtry zn. FILTRON, MANN, CHAMPION, FRAM, FEBI na osobní a dodávkové automobily
  • Brzdové díly, tlumiče a spojky na osobní vozy ŠKODA, VW, AUDI, BMW, TOYOTA, MAZDA, MITSUBISHI, FORD, PEUGEOT, CITROEN, RENAULT …

Spojkový mechanismus – lidově řečeno spojka – je jedna z nejdůležitějších částí na voze. Dobu životnosti spojky velmi ovlivňuje „styl“ jízdy řidiče, nebo se životnost spojky snižuje nevhodným používáním vozu (přetěžování, prudké starty, špatný způsob řazení jednotlivých rychlostních stupňů…).

Spojka je zařízení sloužící k přerušení točivého momentu mezi motorem a převodovkou. Ve všech těchto případech je spojka extrémně namáhána, což má za následek rychlejší opotřebení nebo zničení spojkového mechanismu Vašeho vozu. 

Spojkový mechanismus se skládá z pěti součástí:

  • Přítlačný talíř
  • Spojková lamela
  • Vysouvací ložisko
  • Vypínací páka
  • Setrvačník

Pokud dojde k tomu, že se jedna nebo více součástí zničí, může dojít k prokluzování, přehřívání, hlučnosti spojky nebo k obtížnému přeřazování rychlostních stupňů.

AutoMontec Motorsport si dokáže poradit s opravou spojkového mechanismu díky zkušenostem svých špičkových pracovníků. Nejčastější porucha spojky je opotřebení kluzných lamel unašeče nebo jejich znečištění olejem unikajícím z motoru nebo převodovky. Pravidelná kontrola spojky u nás tyto defekty odhalí dříve, než může dojít k rozsáhlejším škodám na voze.

Oprava spojky vyjde ve většině případů levněji než celková výměna. Pokud nelze z jakéhokoliv důvodu provést pouze dílčí opravu jednotlivých částí spojky, jsme samozřejmě schopni zajistit i kompletní výměnu spojkového mechanismu přímo v našem servisu.

Autobaterie (někdy také obecněji akumulátor) je zdroj elektrické energie v motorových vozidlech. Jedná se o chemický zdroj elektrické energie. Z autobaterie se energie dodává pouze, je-li motor v klidu, pokud motor běží, tak je zdrojem elektřiny alternátor či dynamo. Autobaterie je sestavena z článků, každý má napětí přibližně 2,1 V.

Autobaterii prospívá časté používání. Pokud ji dlouho nepoužíváme, na elektrodách dojde k zatvrdnutí PbSO4 (sulfataci). Pokud nedojde k fyzickému poškození (např. proražení nádoby), bývá průměrná životnost mezi 3 – 5 lety, záleží na údržbě a na způsobu používání. Pokud dojde k vybití článků pod 1,75 V, je baterie nevratně poškozována. Na životnost autobaterie má také vliv správné seřízení regulátoru napětí ve Vašem voze.Nejlépe se osvědčuje hladina regulovaného napětí 13,8 až 14,2V (pro 12V baterie) a 6,9V až 7,1 (pro 6V motobaterie). 

Výměna baterie

Při demontáži autobaterie odpojujeme nejdříve kostřený vývod, při zapojování kostřený vývod zapojujeme až nakonec. Baterii nabíjíme v dobře větraných prostorech, protože při nabíjení se uvolňuje vodík a kyslík (u nabíjené baterie nemanipulujeme s ohněm, nejiskříme a nekouříme). Nabíjíme zdrojem stejnosměrného proudu stejným napětím, jaké má baterie, proudem o velikosti jedné desetiny kapacity baterie. Pokud se nejedná o bezúdržbovou baterii, je potřeba občas zkontrolovat hladinu elektrolytu, popřípadě dolít destilovanou vodou. Vývody baterie by měly být čisté (bez koroze) a nakonzervované, svorky dobře utažené.

Péče o baterii v zimním období

Chcete-li tedy, aby Vám autobaterie vydržela co nejdéle, není od věci ji v zimním období častěji dobíjet. V případě dlouhodobé odstávky vozu vyjmeme autobaterii a umístíme ji do místa s teplotami převyšující +10°C. Plně nabitá autobaterie vydrží i extrémně nízké teploty, až -50°C. Naproti tomu zcela vybitá autobaterie zamrzá již při několika stupni pod bodem mrazu. U bezúdržbových autobaterií neuškodí, nabijete-li ji před zimním obdobím. V nezimním období je nutné, u vozidel mimo provoz déle než 4 měsíce, bezúdržbovou autobaterii dobít. V neposlední řadě dbáme o kvalitní připojení autobaterie do elektroinstalace. Tedy pevně utažené, čisté a zakonzervované svorky autobaterie (konzervujeme vazelínou nebo olejem).

Sulfatace

Sulfatace je nežádoucí jev vyskytující se u olověného akumulátoru, když je delší dobu – řádově dny – ponechán v nedostatečně nabitém (případně vybitém) stavu.Podstatou tohoto jevu je postupný vznik krystalů síranu olovnatého (PbSO4) na elektrodách. Na rozdíl od původního amfoterního síranu, se vzniklé krystaly zúčastňují přeměn aktivní hmoty elektrod jen ve velmi omezené míře. Následkem toho dojde ke snížení kapacity akumulátoru.

Dalším negativním důsledkem sulfatace je nárůst vnitřního odporu (a snížení vodivosti), který má za následek snížení napětí a proudu dodávaného akumulátorem, zvláště při velkých proudových odběrech.

V případě, že se lze podívat dovnitř akumulátoru, je možné přítomnou sulfataci poznat – projevuje se přítomností bílých lesklých skvrn na elektrodách. Rychlost vzniku krystalů síranu olovnatého závisí na teplotě a míře vybití akumulátoru – s rostoucí teplotou a vybitím rychlost narůstá. Plně vybitý akumulátor při vyšší teplotě (více než 25 °C) výrazně sulfatuje již během jednoho dne; při nižších teplotách, až po více dnech. U akumulátoru, který je vybit jen trochu, výraznější sulfatace nastává asi po třech a více dnech; v chladu po týdnu a více.

Geometrie vozidla je využívána tehdy, když je potřeba změřit a nastavit podvozek u osobních či dodávkových vozidel. Díky geometrii seřídíme sbíhavost, různé nežádoucí odklony a záklony rejdového čepu a perfektně zkontrolujeme vůli všech čepů, ložisek a silentbloků. Jednou ročně je dobré nechat si zkontrolovat geometrii náprav v odborném servisu. Vyhnete se tak nerovnoměrnému sjíždění pneumatik a zbytečných výdajů za pneumatiky nové.

Význam geometrie

Geometrií seřizujeme nápravu vozu a osy jízdy, aby kola měla vůči vozovce správný úhel. Správným seřízením docílíme prodloužení doby životnosti pneumatik či ke snížení spotřeby pohonných hmot. Díky geometrii zajistíme optimální jízdní vlastnosti vozidla a ke zvýšení celkové bezpečnosti vozu.

Kdy je vhodné seřídit geometrii vozidla?

  • V případě nerovnoměrného sjíždění pneumatik
  • Po menších dopravních nehodách
  • V případě oprav podvozku
  • Při koupi ojetého vozidla – geometrie odhalí, zda vozidlo nebylo v minulosti havarováno

V našem servisu nám naši mechanici pomohou seřídit nápravu vozu tak, aby již nedocházelo ke sjíždění a znehodnocování pneumatik. Svěřte svůj vůz do těch správných rukou!

Správný přístroj pro skvělé seřízení geometrie

Geometrii provádíme na vysoce moderních testovacích laserových zařízeních světových výrobců. Jedná se o elektronické osmi-senzorové či kamerové zařízení s indikací naměřených hodnot, včetně prostorové grafiky.

Naměřené hodnoty jsou porovnávány s hodnotami dodanými výrobci vozidel pro jednotlivé modely. Výstupem měření je záznam naměřených hodnot z tiskárny, která je součástí zařízení. Zjištěné odchylky Vám mohou naši mechanici okamžitě seřídit. Všechna zařízení jsou pravidelně kalibrována s vysokou přesností.

Buďte na svých cestách v pohodě a nestresujte se, že se Vám nerovnoměrně sjíždějí pneumatiky. Většinou není problém tak velký, jak se zdá a správným nastavením geometrie vozidla vše vyřešíme.

V AutoMontec Motorsport provádíme výměnu olejů a dalších provozních kapalin ve Vašem voze. Zákazníkovi, který pro výměnu olejů a kapalin zvolí odborný servis, odpadá povinnost ekologické likvidace.

Výměna olejů

Motorový olej má podstatný vliv na správný chod motoru. Navíc má také nezanedbatelný vliv na provozní náklady a to jak z pohledu snížení spotřeby pohonných hmot, tak i nepřímo na případné náklady spojené s opravou motoru. Výrobce vždy uvádí, jaký typ motorového oleje je přímo určený pro Váš vůz – záleží na typu motoru (naftový či benzinový). Zodpovědný řidič také dodržuje termíny pro výměnu oleje dané výrobcem po ujetí určitého množství km.

Kvalitní motorový olej musí splňovat mnoho požadavků. Především:

  • Musí dobře ulpívat na mazaném povrchu
  • Musí odvádět vznikající třecí a provozní teplo
  • Musí chránit kovové i nekovové části motoru před možnou korozí
  • Za studena nesmí být moc hustý, aby dokázal rychle obsáhnout všechna mazací místa
  • Za tepla nesmí být moc řídký, aby dokázal na mazacích místech udržet stabilní olejový film

V našem servisu  používáme ty nejkvalitnější motorové oleje od špičkových výrobců. Poradíme Vám, jaký typ oleje je pro Váš vůz vhodný, vyjetý olej vypustíme či odsajeme. Součástí výměny oleje je vždy také výměna olejového filtru.

Výměna provozních kapalin

Nezapomínejte také na pravidelnou výměnu ostatních důležitých provozních kapalin. Mezi provozní kapaliny patří:

  • Brzdová kapalina
  • Chladicí kapalina

Brzdová kapalina

O nezbytnosti měnit pravidelně brzdovou kapalinu není pochyb. Brzdová kapalina má schopnost pohlcovat vzdušnou vlhkost, tím klesá její bod varu a negativně se mění její provozní schopnosti. U nové brzdové kapaliny je bod varu vyšší než 230 °C, u starší kapaliny bod varu klesá a při déle trvajícím brzdění vzniká vysoká teplota, kdy se i sebemenší množství vody mění v páru. Voda potlačuje vlastnosti brzdové kapaliny. Další faktory na životnost brzdové kapaliny jsou klimatické podmínky, způsob jízdy apod.

Chladicí kapalina

Správně zvolená a naředěná chladicí kapalina úspěšně zabraňuje usazování koroze v chladicích systémech, nedopustí přehřátí motoru vozů v letních měsících, tak samozřejmě promrznutí v zimním období. Především v zimě se doporučuje věnovat chladícímu sytému zvýšenou pozornost. Pravidelně proto kontrolujte chladicí kapalinu v průběhu celého roku.

V servisu zkontrolujeme stav provozních kapalin ve Vašem voze, zjistíme jejich množství, doplníme či případně vyměníme za novou kapalinu, která je určena právě pro Vaše auto.

Stali jste se obětí dopravní nehody a potřebujete opravit vůz? Jste na správném místě! Váš vůz dáme do kupy. Dopravní nehody jsou vždy nepříjemným zážitkem. Ať jste již nehodu způsobili Vy, nebo bylo Vaše auto nabouráno jiným vozem, je nutná návštěva autoservisu. Poškození vozu, které vidíte sami, nemusí být jediným. Jedině odborní a vyškolení pracovníci autoservisu dokážou nalézt další skryté závady, které vznikly v průběhu nehody.

Opravy vozu od A do Z

Provedeme prvotní diagnostiku poškození vozu, následně navrhneme postup opravy vozu, seženeme náhradní díly od autorizovaných prodejců. V případě, že zákazník preferuje jiného, než garantovaného prodejce, není problém sehnat i levnější variantu náhradního dílu. 

Opravy vozu po nehodách

Prvotním cílem všech našich pracovníků je maximální spokojenost zákazníka, a proto velmi dbáme na preciznost všech našich zásahů. Opravy vozu po nehodě v Autoservisu Perfekt probíhají okamžitě po přijetí, snažíme se minimalizovat časové prodlevy mezi jednotlivými úkony. Rychlost, perfektní provedení opravy vozu a pečlivý přístup našich odborníků jsou naší devízou!

 Klientům nabízíme tyto služby:

  • Veškeré mechanické opravy vozidel
  • Autoklempířské a autokarosářské opravy
  • Diagnostiku, opravu a seřízení motorů
  • Autoelektrikářské opravy
  • Seřízení geometrie přední nápravy
  • Čištění interiéru vozidla
  • Opravy brzdových systémů
  • Opravy podvozku vozidla
  • Prodej náhradních dílů (včetně montáže nebo samostatně)
  • Pneuservis
  • Prodej autodoplňků (včetně montáže nebo samostatně)
  • Příprava vozu na STK a emise
  • Výměna a prodej autoskel
  • Tažná zařízení
  • Klimatizace (opravy, plnění i servis)
  • A mnohé další

Je-li Vaše auto nabourané, lehce „ťuklé“, odřené…přijeďte k nám. Vaše auto si vezmeme do parády a nabídneme.